YAYINLAR

 

Yeditepe Üniversitesi Öğretim Üyeleri tarafından Yazılmış / Tercüme edilmiş Kitaplar

  • Engeli olan Kişiler ile Etkileşim, Dr. Özden USLU, Yeditepe Üniversitesi Yayınları, 2004
  • Fiziksel Engeli olan Çocukların ve Yetişkinlerin Hakları, Prof. Serap İnal (İçinde) Çocukların ve Yetişkinlerin Hakları, Prof. Dr. Adnan KULAKSIZOĞLU Editör, Çocuk Vakfı yayınları, İstanbul, 2011
  • Down Sendromu olan Çocuklar: Motor Gelişim ve Tedavi (Children with Down's Syndrome; Motor Development and Intervention), Peter E. M. Lauteslager (2003). Kitap Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümünden Profesör Serap İnal ve Yardımcı Doçent Şule Badıllı Demirbaş ve diğer üniversitelerin fizyoterapi bölümlerinden beş öğretim elemanı tarafından Türkiye Down Sendromlu Çocuklar Derneği (http://www.downturkiye.net/kitaplarimiz/bmsmetodkitabi) için gönüllü olarak 2013 yılında tercüme edilmiştir.
  • Dr. Carol Berard, MD. and Ms. Françoise Girardot, PT. tarafından hazırlanmış olan Motor Measure Function Manuel-MFM, Motor Fonksiyon Değerlendirmesi El Kitabı: Türkçe Versiyonu - (Turkish Version)  adı ile Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümünden Profesör Serap İnal ile İstanbul Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümünden Profesör Arzu Özdinçler ve Doçent Ela Tarakçı adı ile 2013 yılında tercüme edilmiştir.
  • Athletes With Intellectual Disabilities, Physical Disabilities And Associated Problems: Health Promotion And Enhancement Strategies- Zihinsel Engeli olan Atletlerin Fiziksel Yetersizlikleri ve İlgili Problemleri: Sağlığı İyileştirme ve Geliştirme Stratejileri adlı Bölüm, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümünden Profesör Serap İnal ve Doçent Feryal Subaşı ile İstanbul Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümünden Doçent Ela Tarakçı tarafından Sport and Intellectual Disability: An Introductionkitabında yazılmıştır. Bölüm 8, s.121-137. Kitabın Editörleri  David Hassan, Sandra Dowling,Roy McConkey and Yayınevi Routledge Taylor & Francis Group, London, 2013.

 

Araştırma Makaleleri ve Konferans Bildirileri

  • Diker Coşkun, Y., Akademisyenlerin Yüksek Eğitime Dahil Olan Öğrenciler İçin Ders Programı ve Uygulamalarını İzlemesi, Eğitimde Uluslararası Konferansı Psikoloji Eğitimi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, 27-28 Mayıs 2013, İstanbul Üniversitesi, İstanbul
  • Diker C.Y., Okul Danışmanlarının Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Uygulamaları İzlemesi, WCLTA- World Conference on Learning, Teaching and Administration (Eğitim, Öğretim ve Yönetimi Dünya Konferansı), Mayıs 2010, Cairo, Mısır
  • Diker C. Yelkin, Tosun, U., Macaroğlu E., Sınıf Öğretmenlerinin Gelişim Malzemeleri Kullanarak Kaynaştırma Eğitimi Yöntemleri, Eğitim Bilimi Dünya Konferansı, Nicosia, Kuzey Kıbrıs, 4-7 Şubat 2009. Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 1, Issue 1, Pages 2758-2762.
  • Gamze Uslu, Özgür Altun, Şebnem Baydere, Bayes Sınıflandırma ile Kapalı Alan Aktivite İzleme, 11. Uluslararası Hibrid Akıllı Sistemler Konferansı (HIS), pg. 324-327, 2011
  • G. Uslu, Ş. Baydere, Vektör Destek Makineleri Tabanlı Aktivite Algılama , 21. IEEE SIU 2013, Kuzey Kıbrıs, 2013
  • G. Uslu, H. Dursunoğlu, Ö. Altun, Ş. Baydere, Giyilebilir Sensörler ve Hibrid Sınıflandırıcılar ile Aktivite İzleme, International Journal of Computer Information Systems and Industrial Management, Vol. 5, pg. 345-353, 2013.
  • Macaroglu Akgül, E., Teknoloji Aday Özel Eğitim Öğretmenlerin Otistik Çocuklar İçin Girişimlerinin Kullanımı ve Anlayışları, Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, İstanbul Üniversitesi, Mayıs, 2011
  • Yumak, N., Macaroğlu Akgül, E., Otizmli çocuklar üzerindeki ilköğretim okulu yöneticilerinin ve öğretmenlerin algılarının araştırılması. Procedia Social and Behavioral Sciences 2, pg. 910-914, 2010.

 

Diğer Yayınlar

ISAPA 2013 - 19. ULUSLARARASI ENGELLİLER İÇİN FİZİKSEL AKTİVİTE SEMPOZYUMU